Vesti koje mladi najviše vole da čitaju

Posted by

Vesti su odavno prestale da budu samo suvoparni izveštaji koji nas informišu o „ozbiljnim“ događajima, i čiji je zadatak da šturim i „strogim“ jezikom prenesu informaciju čitaocima. Starije generacije će nas upozoriti da stranice časopisa i piksele na ekranima naših mobilnih telefona sve više zauzimaju „vesti“ koje ustvari to nisu.

Danas prostor u medijima sve više zauzimaju priče iz sveta zabave, razne zanimljivosti i sport. Ako uporedimo čitanost „klasičnih“ medija, i internet fenomena poput „Bazfida“ ili „Bored Panda“, vidimo da upravo „lagane“ i zabavne vesti danas najviše interesuju mlade. Život se ubrzao i drastično promenio u odnosu na vreme naših baka i deka, majki i očeva. Tako su i vesti pretrpele velike promene.

Kako su se vesti menjale?

Za poplavu „laganih“ vesti su krivi i sami mediji. Dok optužuju mlade da su nezainteresovani za vesti iz sveta politike i ekonomije, u isto vreme se podrazumeva da takve ozbiljne teme o novim zakonima ili povećanju poreza moraju biti dosadne i suvoparne.

Kako su mlađi ljudi počeli da ulaze u medije i da probijaju blokadu kojom su se branile stare generacije pravih novinara, tako su i vesti počele da se menjaju. Dok mlade često optužuju da ih zanimaju samo lake priče i lake vesti, vidimo da to nije tako, i da mladi ljudi mogu videti nešto što stari novinari, ukaljupljeni u određene načine razmišljanja, ne može da vidi.

Ozbiljne vesti za nove generacije

Primer za „ozbiljno“ novinarstvo među mlađim generacijama je američki portal Vox. Taj medij se bavi takozvanim „objašnjivačkim“ novinarstvom – gde umesto klasičnih vesti kojima često nedostaje pravi kontekst dobijate kompletnu priču.

Novinar Džoni Heris, jedan od najpoznatijih novinara „Voksa“, je jednom prilikom objasnio da se kompleksne teme, poput ekonomske krize u Venecueli, mogu objasniti i jednostavnim jezikom – zašto bi zamarali ljude pričama o deficitu, kada je jednostavnije da im kažemo da za jednu platu ljudi u toj zemlji mogu kupiti samo nekoliko rolni toalet papira.

Nekada se dobar novinar poznavao po tome što su mu cipele izlizane – u potrazi za pričama on je morao da uloži i fizički napor, kako bi stigao do izvora informacija. Morao je da bude šarmantan i uporan kako bi izvukao informacije od onih koji ne žele da govore. 

Danas novinari mogu pisati vesti i priče i od kuće. Internet je beskrajni izvor informacija za svakoga od nas. Novinari koriste internet kako bi došli do informacija uz pomoć kojih pišu vesti, ali ga koriste i da iste te vesti plasiraju čitaocima. 

Mladi su tako uneli novi duh u vesti, radeći na drugačiji način od svojih prethodnika. Iako vesti i priče koje piše Vox i dalje nisu najčitanije među mlađom populacijom, koju interesuju priče iz sveta zabave, ali i nove tehnologije i sport, to predstavlja dobar trend koji će tek nastaviti da se razvija.