Polovni auto delovi – isplati li se?

Kupovina automobila u današnjim uslovima je postala dosta teška odluka. Sa jedne strane postoji prividan izbor i diverzitet, sa druge limitiranost brojnim faktorima, pre svega finansijske prirode. Naime, za prosečnu srpsku porodicu je kupovina novog automobila od preko 10.000 evra u gotovini gotovo nezamisliva. Sa druge strane, recesija je uticala i na slabiju dostupnost sredstava kreditiranja, u prvom redu govorimo o kupovini automobila na lizing.

Problem se može javiti ukoliko vlasnik automobila želi da zameni neki od auto delova. Postoji nekoliko motiva. U prvom redu, postojeći deo auta može biti rashodan, istrošen ili nefunkcionalan. Zamenom se poboljšava estetika, funkcionalnost ili neka druga performansa od značaja.

U slučaju zamene, vlasnika zanima da li mu je isplativo da kupi polovne delove. Takođe, sa kakvim se prednostima ili ograničenjima susreće ukoliko se odluči na takav korak.

Prednosti

Kupovina polovnih auto delova dovodi do znatnih ušteda. Umesto da kontaktira ovlašćeni servis automobila radi nabavke auto dela, vlasnik može da istraži postojeću ponudu auto delova i da utvrdi da li deo kakav želi može da se nabavi i koliko će ga koštati. Sledeći korak jeste odlazak do auto pijace radi razgledavanja auto delova, ispitivanje njihove ispravnosti i funkcionalnosti.

U trenutku dolaska na auto pijacu, preporučuje se dovođenje automehaničara ili nekog drugog stručnog i neutralnog lica, koje može da vam potvrdi kvalitet i stanje auto dela koje vas zanima ili, u najgorem, da potvrdi vaše sumnje. Jasno je, ne želite da budete prevareni.

Nedostaci

Imajte na umu da kupovina polovnih auto delova može biti mač sa dve oštrice. Neki delovi se mogu bez problema zameniti. Kod drugih se nikako ne preporučuje zamena polovnim, već novim delom iz ovlašćenog servisa za vaš automobil.

Kako napraviti razgraničenje?

Postoji opšta podela na delove koji ne utiču direktno na bezbednost vašeg vozila i na ona koja su odgovorna za bezbednost. Prvu kategoriju auto delova možete slobodno kupiti polovne na auto otpadima dok u drugom slučaju to nikako ne pokušavate.

Kada je reč o auto delovima prve kategorije, tu spadaju: limarija (vrata, hauba, krila…), zatim tapacirung, sirena, sedišta, releji, farovi, migavci,  anlaser, branici, stakla, pumpa goriva, kvake, brisači, itd.

Ovi auto delovi su manje sigurni i trebaće vam konsultacije oko kupovine: grejač kabine, pumpa ulja, opruge, spone, ramena, letva volana, dizne, amortizeri i ventilatori. Postavlja se pitanje da li se isplati kupovina polovnih auto delova ove kategorije.

Kada je reč o delovima auta koje nikako ne smete kupiti polovne, skrećemo pažnju na sistem kočenja, zupčani sistem i set kvačila, dakle, oni koji direktno utiču na sigurnost automobila. Na ovu listu bismo dodali i pločice, ležajeve, pneumatike, kočione cilindre i zupčasti kaiš. Vodite računa o ovim delovima pošto se oni odražavaju na vašu a i bezbednost ostalih učesnika u saobraćaju.

Od čega zavisi cena?

Kada govorimo o ceni, treba napomenuti da ne postoji uvek jedinstven odgovor oko toga. Do oscilacija i razlika dolazi usled trenutne ponude i tražnje, stanja auto dela i proizvođača novog dela.

Da zaokružimo priču – nabavka polovnih auto delova je isplativa ukoliko nisu u pitanju delovi ključni za bezbednost u saobraćaju, imaju veliku ponudu i u ispravnom su stanju. Istražite, proverite, pitajte, ponovo istražite i napokon – ugradite!

Želimo vam uspešnu potragu i još uspešniju vožnju!

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *