Trikovi za transformaciju kancelarijskog prostora

Posted by

Svakome dođe period kada posao počne da iziskuje previše napora i stvara dosta stresa. Ali ukoliko poslovni zadaci možda nisu toliko inspirativni i kreativni, ne znači da poslovni prostor takođe mora da bude takav.

Naprotiv!

Bez obzira na to da li ste zaduženi za renoviranje i opremanje kancelarije u kompaniji ili želite samostalno da se pozabavite izgledom svog poslovnog prostora, postoji mnogo načina na koje možete učiniti unutrašnjost prikladnijom za lagodniji i fokusiraniji rad.

U nastavku vam predstavljamo nekoliko jednostavnih i praktičnih trikova koji mogu da osveže poslovni prostor i da ga učine znatno prijatnijim kako za rad, tako i za sam boravak.

#1 Iskoristite moć svetla na pravi način

Rasveta predstavlja brz i funkcionalan način da unesete osveženje u vašu kancelariju. Sada kada se rasveta može pronaći u različitim oblicima, veličinama sa raznovrsnim tonovima osvetljaja, možete da izaberete osvetljenje koje ne samo da će doprineti dekorisanju prostorije, već će i osigurati bolju produktivnost i rad, posebno u kasnijim satima.

LED rasveta visoke energetske efikasnosti je odličan način da se postupi ekonomično, a pritom ovakvo osvetljenje nudi mogućnost korišćenja brojnih drugih funkcija, idealnih za jedan poslovni prostor. Savremen i neuobičajen dizajn LED svetiljki koji se može pronaći na tržištu idealan je za oplemenjivanje prostora.

Zaslepljujuća bela svetla su često jedan od problema u kancelarijskom prostoru, pa umesto toga možete izabrati prijatna i toplija plafonska svetla ili slobodnostojeće svetiljke koje će doneti potpuno novi ambijent.

#2 Dajte karakter svom poslovnom prostoru

Savremene kancelarije, usled minimalističkih trendova imaju tendenciju da izgledaju sterilno ili jednolično. Ukoliko ne preferirate takvo uređenje prostora, ulaganje u upečatljive komade nameštaja može biti dobar način da vaša kancelarija dobije karakter, te da i zaposleni mogu ostaviti svoj pečat.

Iako neobičan dizajn kancelarije može biti hrabar potez, on umnogome može i da oslikava cilj i misiju same kompanije. Zato je dobro otići korak dalje, iskočiti iz klišea i umesto klasičnog stola i stolica, nabaviti posebno dizajnirane i dekorisane komade nameštaja.

Važno je posvetiti pažnju i zidovima i izbeći sterilnu belu boju, ali i pojedinim zanimljivim detaljima oplemeniti prostor i uneti živost u kancelariju.

kancelarija-monitor-biljka

#3 Nemojte izostaviti zelenilo

Postavljanje nekoliko saksija sa biljkama u i oko kancelarijskog stola, takođe, može imati određenog uticaja na vašu produktivnost, s obzirom na to da postoje mnoge prednosti koje biljke mogu imati.

Studija iz 2010. godine koja se bavila efektima biljaka na radnom mestu pokazala je značajno smanjenje napetosti, anksioznosti, ljutnje, umora i depresije kod onih koji su uneli biljke u svoju kancelariju.

Biljke prečišćavaju i vazduh, imaju sposobnost da smanje višak ugljen dioksida, što je povezano sa povećanom produktivnošću i bržim završetkom poslovnih zadataka. Oni čak mogu da smanje buku okoline za do 5 decibela, što je manje poznata prednost za one kojima su potrebni mir i koncetracija.

Kao jedan od najjeftinijih načina za poboljšanje vašeg kancelarijskog prostora i kvaliteta vazduha, zaista se isplati uneti malo zelenila koje će mnogo značiti.

#4 Pametna organizacija radnog prostora

Bez obzira da li ste uredna osoba ili ne, kada je u pitanju poslovni prostor, od velike pomoći biće vam da tačno znate gde se sve nalazi, tako da nećete kopati po starim papirima i drugim stvarima svaki put kada zaboravite gde ste nešto stavili.

Zatražite od poslodavca da vam u kancelariji obezbedi ormarić za arhiviranje svih važnih papira, a za veće prostore idealna je i rešetkasti regalni komad gde se mogu odložiti knjige i fascikle. Nameštaj koji štedi prostor od velikog je značaja za adekvatnu organizaciju kancelarije.

Uredno skladištenje umnogome će olakšati snalaženje, ali i sam boravak u kancelariji. Kao što i u svom domu želite da sve bude na svom mestu, tako je važno da i radni prostor bude organizovan tako da se u njemu osećate komotno, prijatno i da uvek znate gde se šta nalazi.

Uređenje kancelarije je izuzetno važno za stimulaciju i produktivnost zaposlenih, s obzirom na to da prijatan ambijent koji odiše toplinom pozitivno utiče na motivisanost svih onih koji rade u njemu. Kancelarijski prostor bi čak trebalo preuređivati jednom godišnje, kako bi se postigao pravi efekat i kako bi se izbegla monotonija kod zaposlenih.