Informisanje je deo svakodnevnice bez koje je teško zamisliti provedene sate, bilo tokom jutra, dana ili večeri. Nekada se vesti prate čisto iz razloga opuštanja misli i otklanjanja razmišljanja o poslu i problemima, ali sa druge strane su i važan element parole „biti u toku sa aktuelnostima“.
Kako svako ima pravo da se upozna sa novostima, vesti su vrlo rasprostranjene i lako dostupne svima, odnosno „na dohvat ruke“. Ipak, kada se uporedi nekadašnje vreme i dominacija štampanih izdanja, i današnja epoha napretka informacionih tehnologija, praćenje sadržaja informativnog, edukativnog, zabavnog i drugog karaktera se u značajnoj meri promenilo.
Nekadašnje praćenje vesti – sporije i teže informisanje nego danas
U vremenu kada nije postojao internet, čak ni televizija, vesti su prvobitno pratile putem štampanih izdanja, odnosno novina. Najstariji mediji su crno-beli formati dnevnih i nedeljnih izdanja, a zatim su se dizajnirali magazini i specijalizovani, tematski sadržaji u boji.
To je značilo da bi se za saznavanje aktuelnosti i svih vesti od značaja za javnost prosto moralo čekati, od trenutka događaja, do pojave novina na kioscima, a kasnije i u drugim prodajnim objektima. Kako nije bilo lako čekati u koloni ispred kioska, a posebno prihvatiti činjenicu da su sva izdanja rasprodata, informisanje je bilo vrlo teško, i više se verovalo propagandi „od usta do usta“, uz ispijanje kafe i razgovor.
Radio stanice i televizija kao druga dimenzija saznavanja aktuelnosti
Sa pojavom radija u prvoj polovini 20. veka, a kasnije i televizije 1958. godine, medijsko oglašavanje, kao i praćenje vesti, dobija potpuno drugu dimenziju. Naime, redovno informisanje javnosti omogućilo je saznavanje važnih tokova u tačno određeno vreme, odnosno definisanoj satnici radio i kasnije televizijskog programa. To je bio značajan napredak u odnosu na epohu postojanja isključivo štampanih izdanja, čekanja, nestrpljenja i sporijeg dolaska do značajnih činjenica i podataka.
Navika praćenja radio stanica danas dominira tokom vožnje u automobilima, dok se televizija aktivno prati svakoga dana. Ipak, najvažnije otkriće u domenu svih životnih sfera jeste internet i internet komunikacije.
Današnja dominacija interneta kao izvora informacija u svim oblastima
Neverovatno otkriće koje datira od 90ih godina, a posebno je zastupljeno u poslednjih 20 godina u javnosti, jeste internet i medijsko oglašavanje putem online izvora. Naime, današnje informisanje je izuzetno brzo, lako i nije vezano ni za mesto ni vreme, zahvaljujući čemu ljudi mogu saznati sva dešavanja u svakom trenutku.
Dostupna internet mreža i uređaj novije generacije kao što je „pametni“ mobilni telefon, tablet, desktop ili laptop računar, učiniće sferu svih vesti na medijskim portalima, sajtovima, kao i društvenim mrežama dostupnom u deliću sekunde. Mnogi mediji imaju opciju slanja „notifikacija“, odnosno obaveštenja korisnicima da se pojavila nova vest na stranici, pa je informisanje dostupno odmah nakon pojave novosti. U bilo kojoj zemllji regiona i sveta, bez obzira na udaljenost, radno vreme i satnicu praćenja, aktuelnosti su svim korisnicima interneta na raspolaganju.
Postoji čitav niz razlika u praćenju vesti nekada i sada, koje se ogledaju u potrebnom vremenu za saznavanje novosti, načinu i mestu informisanja. Danas je internet omogućio ne samo čitanje sadržaja, već i kombinaciju gledanja, slušanja zvuka, odlazak na druge naslove putem „linkova“, odnosno veza, deljenje sa drugim osobama, kao i čuvanje adrese za kasnije pregledanje, bez obzira na mesto i vreme.