Koliko puta ste do sada čuli da je sajt dobro optimizovan i da se baš iz tog razloga i pojavljuje među prvim rezultatima pretrage na internetu za određenu reč? Vrlo je verovatno puno puta, prosto zato što je SEO optimizacija sajta izuzetno značajna za njegovu pozicioniranost na pretraživaču.
O čemu se ustvari radi?
Bez obzira da li imate određeno znanje o tome na koji način funkcioniše pretraga na internetu ili ne, odnosno na vodećim internet pretraživačima, sigurno znate da je neophodno u polje pretrage jednostavno ukucati reč ili više njih, kako biste dobili potrebne informacije. Upravo ta reč i jeste takozvana ključna reč, kojom se rukovode ljudi specijalizovani za izradu tekstualnih sadržaja na mreži.
Kako SEO optimizacija sajta utiče na rangiranje?
Ukoliko osoba koja piše tekst za neki sajt, ne poštuje pravila optimizacije sadržaja, iako piše vrlo zanimljive tekstove, sva je prilika da će vrlo mali broj ljudi biti u mogućnosti da taj tekst i pročita. Razlog je nepoštovanje osnovnih pravila, koja podrazumeva SEO optimizacija sajta.
Najjednostavnije rečeno, pojam optimizacija sajta, odnosno tekstualnog, ali i grafičkog sadržaja na njemu, zapravo se odnosi na prilagođavanje tog sadržaja pravilima koja podrazumevaju pretraživači.
Imajte na umu da samo ako kopirajter, kako je uopšteni naziv za stručnjaka, koji je specijalizovan za izradu tekstualnih sadržaja, u skladu sa pravilima SEO (Search Engine Optimisation) sva ta pravila maksimalno poštuje, konkretni sajt će biti dobro pozicioniran u polju pretrage. A sve to dalje znači da će korisnici globalne mreže lako pronaći taj sajt ili neki tekst, koji je na njemu objavljen, nakon što u polje pretrage budu ukucali konkretnu reč, koja se smatra ključnom, odnosno najznačajnijom za taj tekstualni sadržaj.
Dakle, stvar je vrlo jednostavna. Samo ako se poštuju u potpunosti pravila koja podrazumeva SEO optimizacija sajta, ta web prezentacija će biti vidljiva većem broju korisnika interneta. U suprotnom, sajt neće biti moguće naći prema odgovarajućoj ključnoj reči.
Koja pravila važe za SEO optimizaciju sajta?
Mnogi koji se bave pisanjem tekstualnih sadržaja za različite web prezentacije, u skladu sa pravilima koja navodi SEO optimizacija sajta, nerado daju odgovor na pitanje šta sve ta podrazumevaju ta pravila. Prosto zato što je u pitanju proces, koji podrazumeva originalnost na prvom mestu, a zatim i pažljivo korišćenje takozvanih SEO alata.
Naime, originalnost je u ovom slučaju od ključne važnosti za kvalitet tekstualnih sadržaja. Dobro je poznato da sajtovi koji ne vode računa o tome, već jednostavno kopiraju sadržinu tekstova sa jednog ili sa više sajtova, često bivaju kažnjeni od strane pretraživača prilikom rangiranja, pa se nađu tek na kraju rezultata pretrage za određenu ključnu reč. Upravo iz tog razloga se akcenat stavlja na originalnost tekstualnih sadržaja, ali i na kvalitet napisanog. Samim tim i nije moguće precizno navesti koja pravila se primenjuju kako bi određeni sajt, odnosno sadržaj na njemu mogao da bude smatran dobro optimizovanim.
Najbolji način da se dođe do odgovora na pitanje kako SEO optimizacija sajta utiče na njegovu pozicioniranost i o čemu sve treba posebno voditi računa prilikom postavljanja tekstualnih sadržaja na konkretni sajt, jeste provera. Naime, ako ukucate reč koja je bitna za određeni sajt, a on se ne pojavi u samom vrhu pretrgae, odnosno makar na prvoj strani, sva je prilika da optimizacija sajta nije urađena kako treba i da je neophodno izmeniti, najpre tekstualni sadržaj koji se na njemu nalazi.