Promocija – sveobuhvatan instrument marketinga

Posted by

Marketing je široko definisana oblast koja se sastoji iz velikog broja alata, elemenata i instrumenata. Glavni njegov deo su upravo instrumenti, kojih ima ukupno 4. To su: proizvod, cena, distribucija i promocija. Svaki od njih je međusobno povezan i može imati direktan ili posredan uticaj na drugi. Svi zajedno, čine da marketing ostvaruje postavljene ciljeve i efekte u javnosti. 

Promocija kao instrument marketing miksa predstavlja kombinaciju različitih kampanja, planova i strategija, kao načina ostvarenja postavljenih ciljeva. Sastoji se iz više raznolikih i svestranih tehnika i elemenata, koji ostavljaju utisak na ciljne grupe i stvaraju prepoznatljivost, što je jedan od ciljeva promocije.

Kreiranje reklama za digitalne promocije

Savršen način ostvarenja velikog domena u javnosti jeste uz kvalitetne reklame. One se plasiraju kroz elektronske medije – televiziju i internet, do predviđenih ciljnih grupa. Reklame osmišljavaju profesionalni timovi marketinških agencija, u skladu sa potrebama klijenata i karakteristika tržišta. Kao sadržaj koji je neopipljiv, reklame ostvaruju veliki efekat jer izazivaju osećanja, komentare, nedoumice i na taj način se jednostavno pamte. Da bi bile produktivne, tačnije rezultirale akcijom – kupovinom, potrebno je da budu kvalitetno osmišljene, sa tematikom koja je privlačna i u trendu. 

Štampa na tekstilu za kreiranje promotivnih materijala

Koliko god da su reklame neopipljive i imaju velike efekte, toliko su promotivni materijali fizički, konkretni oblici koji se kreiraju kako bi se poklonili bitnim grupama ljudi. Štampa na tekstilu aktivnost je koja se realizuje sa ciljem prenosa kvalitetnih boja na podlogu u vidu tkanine, kako bi bila prepoznatljiva u javnosti. Dobijaju se odevni predmeti i aksesoari, koji se nose u velikom broju prilika, sa privlačnim detaljima, od kojih su logotip i kontakt podaci kompanija ključni za širenje usmene propagande. Digitalna štampa na tekstilu u punom koloru treba da bude kvalitetna, precizna i verodostojna originalnim oznakama, koje kompanije žele da predstave velikim masama ljudi.

Osmišljeni na inovativan i zanimljiv način, promotivni materijali od tekstila su široko rasprostranjeni i svima jasno vidljivi. Ostvaruju promotivne ciljeve jer je obično poklanjaju kao znak pažnje, podrške, kao i nagrađivanja i privlačenja lojalnih potrošača. Pored tekstila, odlični načini promocije ostvaruju se i uz štampu papirnih primeraka letaka i brošura, kao i oslikavanje plastičnih, keramičkih, drvenih, metalnih i drugih predmeta.

Nastup na društvenim mrežama za snažnije reakcije

Pored toga što je štampa na tekstilu i drugim podlogama tradicionalna, ali jednako popularna, društvene mreže su inovacija novijeg doba. Vrlo su značajne i sa stanovišta promotivnih aktivnosti kompanija. One su mesto gde se „okuplja“ veliki broj internet korisnika, i mogu biti jasan poziv na akciju usmeren na posetu web sajta i internet prodavnice. 

Društvene mreže nisu opipljive, kao što je štampa na tekstilu dostupna i za pogled i za dodir, ali su vrlo efikasan način promocije. Postavljanje zanimljivih tekstualnih i ilustrativnih sadržaja, predstavljanje novih proizvoda i usluga, isticanje važnih vesti i mnoge druge aktivnosti, danas su neizostavni deo stranica društvenih mreža, koje kreira veliki broj kompanija. 

Promocija je vrlo dinamičan, efikasan i delotvoran instrument marketing miksa. Zasniva se na realizaciji velikog broja ideja, koje se neiscrpno uvećavaju i predstavljaju kroz različite sadržaje. Navedeni su samo neki od načina vršenja promocije, a svaka kompanija pronalazi najbolji način da uz ovaj instrument marketinga ostvari najbolje rezultate u svom biznisu.15