Za izražavanje vizuelnih projekcija neophodna je kvalitetna 3D prezentacija koja je ispunjena svim bitnim strukturnim detaljima. Pomenuta prezentacija kao prikaz 3D objekata, odlična je podloga za primenu u svetu animacija, video materijala, crtanih filmova i video igrica. Svaki objekat koji je predstavljen uz verni prikaz koordinata, odnosno zamišljenih linija obrade, podleže procesu 3D prezentacije objekata. Uz pomoć razvojnih tehnologija, moguće je oživljavanje nekadašnjih arhitekstonskih dela odnosno umetničkih objekata. Modelima se iskazuju stvarni prikazi delova objekata, naročito onih koji su oštećeni i samim tim nedostajući. Dublji i složeniji proces prikaza 3D predmeta u istoimenim oblicima, ostvariv je modelovanjem.
Stvarni prikaz objekata ostvaren putem 3D modeliranja
Procesom 3D štampanja moguće je usavršavanje tehnološkog procesa realnih predmeta koji služe za dalju prezentaciju. Iz 3D štampe nastaje proces 3D modeliranja, koji se smatra matematičkom metodom prezentacije bilo kog objekta u nekom postojećem osmišljenom prostoru.
Za uspešan proces 3D modeliranja, neophodan je određeni softver koji podržava specijalizovanu proizvodnju određenih delova. Stvoreni predmeti su opisani bez deformiteta uz isticanje svih vidljivih kontura, figura i izvora prelamanja svetlosti. Specijalizovani softveri koji mogu biti manuelnog ili računarskog karaktera, stvaraju prikaz objekata u tri dimenzije. Ukoliko prikazani objekat poseduje određene ivice i zaobljene strane, procesom 3D modeliranja moguća je vizuelizacija vertikalnih objekata.
Oblast primene perspektivnog procesa 3D modeliranja
Postoje raznovrsne oblasti društva u kojima je kreiran proces 3D modeliranja, svaka strukturna vrednost je perspektivna i time značajno unapređena. U svetu inžinjeringa, filmskih animacija, arhitekture, proizvodnje efekata specijalne namene, avio sabraćaju, industriji proizvodnje rezervnih delova i drugih sfera, zaživela je primena 3D modelovanja.
Veoma perspektivna ali oblast u razvoju pripada proizvodnji rezervnih automobilskih delova, pri čemu se jasnim prikazom koordinata mogu proizvoditi serijski delovi unutrašnjeg motora. Ipak, najprimamljivija primena opisanog modeliranja u tri dimenzije, pripada svetu animiranog filma. Poseban akcenat imaju specijalni efekti, kojima se dočaravaju posebna osećajanja doživljaji i scene.
Kako bi celokupan proces modelovanja bio uspešan, primenljiv i fleksibilan na sve osmišljene projekte, neophodno je usavršavanje znanja i veština rada. Proces je veoma strukturan uz podešavanje rada upotrebljenog softverskog sistema. Najčešće korišćeni softveri za proces modeliranja objekata u tri dimenzije, realan je upotrebom grafičkih programa, prilagođenih za početnike i osobe sa usavršenim znanjem.
Upotreba procesa modeliranja za simulaciju grafičkih objekata
Prikazom objekata u tri dimenzije i ujednačenim sistemom modeliranja, moguća je dalja upotreba za grafičku simulaciju objekata. Objekti se formiraju u tri dimenzije iz ugla više perspektiva, uz posebni akcenat stvarnog prikaza neravnih površina u vertilaknom položaju. Ukoliko želite grafičkim prikazom predstaviti određenu geografsku oblast odnosno geomorfološku pojavu, horizontalna projekcija će biti realna za isticanje nadmorskih visina.
Određeni računarski program simulira odnosno kreira više slika sa utvrđenim dimenzijama u razmeri stvarnog prikaza, čime se proces modeliranja izdvaja kao kreativni procesni put. Modelovanjem se predstavlja veći broj slika, kojima se dalje uočavaju pojedine sitnice koje očima posmatrača bez razloženih slojeva nisu vidljive.
Neophodne su dobre pripremne aktivnosti i unos referentnih vrednosti, kako bi krajnji modeli bili verodostojni izvornom stanju i vremenu nastanka. Opisanim procesom se vrši usavršavanje uz sve moguće korektivne mere pre završne štampe.