Pored veština i znanja koje poseduju poslovni ljudi, važno je da imaju i dobru promociju. Bez dobre promocije, njihov trud i znanje neće biti vidljivi. Naime, važno je da i vi sami sebe promovišete, ali je važno i da vas promovišu. Znate kako kažu, o čoveku govore njegova dela, a vrlo je važno da se za vaša dela i vaš posao daleko čuje.
Reklama jeste jedan vid samopromocije i vrlo je jasno da ćete uvek najbolje pričati o sebi i svojim veštinama. I naravno da je mnogo bolje kada vas drugi hvale i kada drugi dolaze kod vas na osnovu mnogobrojnih preporuka. U ovom tekstu ćemo govoriti o samopromociji, koja je izuzetno važna. Jedan od načina da se promovišete jeste i da izradite vizit karte, a ponekad kada želite da promovišete svoj posao onda je dobra i izrada flajera.
Odaberite simbol koji je karakterističan za vaše zanimanje
Kada neko uzme vizit kartu u ruke on i bez da pročita, mora da uoči o čemu se radi. Taj vizuelni momenat je jako važna. Tako da prilikom štampe vizit karti, flajera morate da vodite računa o tome. Najbolje je naravno da taj simbol koji se nađe na vizit karti bude nešto što je u vezi sa vašim zanimanjem. Potpuno je apsurdno da stavite neki simbol, koji nema veze sa vašim zanimanjem, već vam se eto jednostavno sviđa. To je u redu za neke poslove, koji su možda malo kreativniji. Međutim, ukoliko se bavite ozbiljnim poslom i želite da vas ljudi ozbiljno shvate, onda morate da pozabavite štampom vizit karti i flajera na veoma profesionalan način. Dakle, simol mora imati veze sa poslom koji obavljate.
Najvažnije informacije uvek u prvom planu
Vrlo je bitno da se najvažnije informacije nađu tamo gde im je mesto. U radnjama gde se radi štampa vizit karti i flajera, verovatno će vam na to i ukazati. Zašto je to veoma važno? Kako bi neko ko hoće da vas pozove i kontaktira na bilo koji način to mogao.
Zatim, na jasan i precizan način objastnite čime se bavite. Navedite vaše zanimanje, vašu titulu. Na poleđini vizit karte možete navesti neke druge važne informacije, odnosno neke detaljnije informacije. Imajte u vidu da pre štampe vizit karti, flajera morate da proverite kako to izgleda, da ne bi izgledalo prenatrpano.
Broj telefona, mail, nalog na društvenoj mreži – trebalo bi sve staviti
Živimo u takvom vremenu gde ljudi nemaju baš mnogo slobodnog vremena da putem telefona komuniciraju sa drugima. Većina poslovne komunikacije se danas obavlja putem mail-a. Tako da, pre štampe vizit karte, flajera važno je da navedete sve moguće opcije kako ljudi mogu da vam se obrate. Odnosno, kako mogu da vas kontaktiraju svi oni koji su zainteresovani. Dakle, broj telefona je naravno obavezan. Zatim, e-mail je takođe jako važan. Dobro bi bilo da navedete, ukoliko imate, i nalog na društvenim mrežama. Naravno da prilikom štampe vizit karti i flajera, nećete navesti privatni nalog na društvenim mrežama, nego poslovni nalog. Druga jako važna stvar jeste činjenica da uvek budete dostupni. Dakle, ne možete ostaviti sve te mogućnosti da vas ljudi kontaktiraju, a onda da ne proveravate mail-ove ili ne proveravate društvene mreže, a još gore da se ne javljate na telefon.