Hrana je nešto što nam je neophodno i bez čega nema života. Brzo se radi, brzo se živi, brzo se i jede, te ne čudi što je sve više restorana, pekara i drugih objekata gde se hrana može kupiti. Mnogi vide šansu za zaradu baš u ovoj oblasti. Poslednjih nekoliko godina pravu ekspanziju dobijaju agencije koje se bave keteringom.
Početak
Za početak pokušajte da nađete poslove za manji broj ljudi, na primer, manje zabave, rođendane ili događaje u firmama, kako biste se lakše snašli i procenili svoje mogućnosti, ali i stekli iskustva. Uzmimo na primer ketering za firme kao sve češće rešenje za sve one koji žele da organizuju jedan obrok dnevno za svoje zaposlene na radnom mestu. Bilo kako bilo srećna je okolnost što je ovo oblast koja ne zahteva previše sredstava za ulaganje, svakako manje od restorana, a za početak možete je obavljati sami ili sa nekoliko zaposlenih. Kako posao bude rastao, povećavaće se i broj angažovanih radnika.
Ponuda
Pažljivo osmislite svoju ponudu. Najbolje bi bilo da istražite i raspitate se šta to nude druge firme, te na osnovu toga i napravite svoj meni. Fokusirajte se na ono što sigurno prolazi, ali i dodajte nešto što je samo vaše, po čemu ćete biti prepoznatljivi. Za početak neka vaša ponuda bude ograničena na spremanje hrane, a kako se posao bude razvijao, povećavajte i broj svojih usluga, tako da uz pripremu i dostavu hrane i pića u ponudi imate i svoje osoblje koje će posluživati goste na zabavama. Svaka dodatna usluga povećava vaša ulaganja, ali i profit.
Kreativnost
Ako ste po prirodi kreativna osoba, onda je ketering pravi posao za vas. Osim što zahteva preciznost i kvalitetne i ukusne sastojke za pripremu, lepo osmišljena i dekorisana hrana je još jedan plus. Vizuelni efekat je nešto što prvo bude primećeno i ostane urezano u sećanje svakog gosta, a i domaćina. Uz dobar ukus i izgled hrane zagarantovan je uspeh, kao i proširenje posla.
Klijenti
Ketering je omiljen u firmama, kada su u pitanju jubileji ili neki drugi povodi. Ovako pripremljena hrana je veoma praktična za ove prilike, a sve je više zastupljena i na svadbama i rođendanima. Mnoge savremene domaćice su tradicionalni slavski meni zamenile upravo ovakvom vrstom hrane, poverivši posao pripreme profesionalcima u ketering radionicama.
Saradnja sa drugim firmama
Kada steknete određena iskustva, klijente i reputaciju, svoje usluge možete ponuditi i agencijama koje se bave organizacijom svadbi i drugih zabava. Tako ćete imati još više klijenata, više posla i veće prihode. Prilikom sklapanja ovakvih poslova, uračunajte mali popust, te na taj način obezbedite sigurnu i dugoročnu saradnju.
Reklama
Kako vam je na početku poslovanja bitno da uštedite svaki dinar, koristite društvene mreže, koje su besplatne, za svoju reklamu. Osmislite neki slogan i budite upečaljivi i prepoznatljivi, prezentujte svoju ponudu na najbolji mogući način. Ulaganje u vizit kartice nije veliko, a i reklama na lokalnim radio stanicama može doprineti da se o vama čuje. Ipak, ono što je najbitnije u celoj priči oko reklamiranja su vaša dela, odnosno kvalitet, raznovrsnost i brzina usluge. Preporuka „ od usta do usta“ je uvek bila, a i danas je, najbolja reklama.