Ne tako davno najvažnija je bila lokacija vaše prodavnice. Ukoliko ste posedovali dovoljno finansijskih sredstava, pa i sreće, uspeliste da iznajmite lokal u Bulevaru, Knez Mihajlovoj ili na nekoj trećoj veoma popularnoj lokaciji.
Danas se situacija promenila jer sve više „retail“ radnje odumiru. U Americi su tako šoping molovi sve prazniji, a ljudi se sve više okreću online naručivanju. Bez muke i nerviranja „iz fotolje“ možete naručiti gotovo sve. Fizičku ispostavu možete imati bilo gde u svetu, kupci i klijenti će doći do vaše radnje ako su vas pre toga našli u Gugl pretrazi. Tu dolazimo do SEO optimizacije.
Šta je SEO optimizacija?
SEO optimizacija (eng. Search Engine Optimization) predstavlja proces pisanja, programiranja, dizajniranja, kodiranja i skriptovanja sajta kako bi se vaš sajt što bolje rangirao na internet pretraživačima. SEO optimizacija sajta ima zadatak da nizom akcija vaš sajt dospe na stranice pretraživača za one ključne reči koje smo ranije definisali i koje su, naravno, u vezi sa sadržajem koji sajt nudi.
Važnost SEO optimizacije
Veliki broj pretraga na internetu se vrši uz pomoć internet pretraživača. Na osnovu dobijenih rezultata, skoro 90% ljudi pogleda samo prve dve stranice rezultata. Zato postoji SEO. Njegov cilj da što boljom optimizacijom sajta, odnosno sadržaja na njemu, postignete što viši rang na internet pretraživačima, i samim tim na sajt dovedete što više kupaca, tj. klijenata.
Obratite pažnju na sadržaj
Koliko puta vam se desilo da ste proveli sate i sate u istraživanju materije, pisanju blogova i sređivanju sadržaja. Sati su proleteli, a da li je krajnji rezultat vidljiv? Često sam blog post ne uspeva da se „probije“ u prvih pet strana u okviru Gugl pretrage.
Nažalost, sadržaj nije uvek dovoljan da vaša veb stranica bude vidljiva, i da vi budete zadovoljni njome.
Dva najvažnija faktora koja utiču na rangiranje organske tražnje su:
- broj linkova koji se odnose na sajt
- relevantnost sadržaja za planove korisnika
Glavni fokus Gugla ostaje upravo iskustvo sopstvenih korisnika.
Ukoliko korisnici ne kliknu, ne dele, ne vraćaju se i nije im privlačan sadržaj na vašem veb sajtu ručno unošenje linkova neće biti dovoljno.
Postavlja se pitanje šta nudite korisnicima što vaši konkurenti nemaju? Po čemu se razlikujete od njih?
Imajte na umu da postoji nekoliko strategija koje mogu pomoći ukoliko želite da sadržaj „pogurate“ ka vrhu Gugl pretrage.
Budite svesni svog potencijala
Jedan od razloga što sadržaj na vašem sajtu nije dobro rangiran jeste taj što i konkurencija ne sedi skrštenih ruku, pa je tako za neke fraze poput „šta je SEO“ dosta teško dospeti na sam vrh u Gugl pretrage. Razlog je taj što baš to veb stranice u vrhu pretrage imaju kvalitetne linkove ka tim sajtovima.
Kako da vaš sajt postigne što bolji rang?
Prilikom kreiranja sadržaja za vaš blog važno je da lako dospete do krajnjih korisnika, tj. ciljne publike. Kreirajte blogove tako da teme relevantne za struku kojom se bavite. Da biste poboljšali rang vašeg veb sajta trebalo bi da:
- povećate brzinu učitavanja stranice
- vaš sajt bi trebao da bude mobilan
- ubacite XML sitemap
- indeksirajte stranice sajta
- eliminišite duplirani sadržaj
- podesite savršene redirekcije za broken links