Auto delovi: može li se i kako uštedeti na popravci automobila

Posted by

Onda kada se automobil pokvari, svi najpre pomisle na novac koji se mora potrošiti na njegovu popravku i zamenu auto delova. Postoje, ipak, i različiti vidovi uštede koji se u ovim nezavidnim situacijama mogu ostvariti, a mi Vam otkrivamo i kako da do ih ostvarite.

Polovni auto delovi? Ne uvek i u svim slučajevima

Svakako, najpre će Vam pasti na pamet polovni auto delovi. Do njih se veoma lako dolazi poručivanjem preko interneta ili na auto otpadima, na kojima opet morate voditi računa o ispravnost samog dela, odnosno njegovoj upotrebljivosti.

Polovni auto delovi, svakako, ne dolaze u obzir onda kada se pokvare kočnice, kvačilo, vodena pumpa, bilo šta iz sistema zupčenja i slično. Zašto? Pre svega, zato što su svi ovi auto delovi odgovorni za bezbednost vozila, pa samim tim i vozača i njegovih putnika, a zatim i zato što kupovinom ovih polovnih delova rizikujete mnogo veći kvar koji Vas, samim tim, može i mnogo skuplje koštati.

Sa druge strane, pojedini auto delovi mogu se nabavljati i polovni, kao što su menjač, sedišta, tapacirung, svi retrovizori, sve svetla, branici, brisači i slično.

Šta kada je oštećena spoljašnjost automobila?

Ako se bilo šta što pripada spoljašnjem delu auta ošteti, tu možete ostvariti značajnu uštedu, jer ovde itekako prolaze polovni auto delovi. Pre svega, nećete povući kazne jer, primera radi, vozite sa oštećenom šoferšajbnom, a zatim, bićete i savršeno bezbedni.

Tako polovni auto delovi u koje spadaju stakla, limarija, kvake, brave, branici, brisači i slični elementi možete veoma lako naći na auto otpadima po ceni nižoj od novih elemenata kineskih ili drugih sumnjivih proizvođača, dok ćete istovremeno pronaći upravo ono što odgovara modelu Vašeg auta.

Ima li vožnja ikakve veze sa kvarovima?

Način vožnje itekako može imati veze s kvarovima. Primera radi, grublji vozači koji često koče i neprestano pritiskaju kvačilo rizikuju razna spoljašnja oštećenja, a zatim i česte kvarova svih elemenata sistema kvačila i kočnice.

Filetri i ulja, kao i sve ostale tečnosti, na ovaj način se i značajno brže troše, kao i gorivo samo, što izaziva posledice, te auto delovi poput motora, dizni i klapni i ostalih elemenata mogu trpeti i veće i češće kvarove. Stoga se savetuje da se vožnja prilagodi uslovima te da se „mekše“ vozi kako na gradskim ulicama, tako i međugradskim putevima.

Česte greške koje skupo koštaju

Slabija vuča ili problemi sa paljenjem nikako se ne smeju ignorisati, a to je ono što većina vozača često radi. Ovakve poteškoće mogu biti znak da auto delovi kao što su klapne, dizne i AGR ventil ne rade dobro i da ih treba zameniti, što se i radi u okviru malog servisa.

Neredovno servisiranje druga je najčešća greška, koja Vas može stajati i novca i živaca. Redovna provera auta i zamena auto delova obavezna je ako želite da Vam kola što duže traju i ređe se kvare.

Takođe, ako često vozite sa gorivom na rezervi, rizikujete kvar motora, dok će biti ugroženi i ostali auto delovi važni za pravilno funkcionisanje, poput sistema zupčenja, pa je savet da uvek vodite računa o nivou goriva u rezervoaru.