U određenom trenutku se nadležni u sektoru marketinga, ali i uopšteno menadžment kompanija svakako zapitaju da li reklamni materijal treba da bude štampan ili treba odabrati druge marketinške aktivnosti. Ranije je bilo nepisano pravilo, posebno u okviru preduzeća koja su držala do sebe i poslovnih partnera, odnosno odnosa koji su gradili sa njima, da se uvek uoči nove godine štampa reklamni materijal. Zatim su se rokovnici u većini slučajeva, odnosno hemijske olovke i upaljači, ali i reklamne kese, privesci za ključeve i USB memorije, poklanjanje poslovnim partnerima, što je i te kako imalo pozitivan uticaj na kasniji međusobni poslovni odnos.
Ali naravno postoje i one kompanije, čiji članovi menadžmenta ipak smatraju da je štampanje reklamnog materijala potpuno bespotrebno i krajnje neisplativo. Ukoliko njih upitate zbog čega to misle, vrlo je izvesno da neće moći da vam daju preciznu informaciju o tome.
Zapravo se radi o tome da vrlo verovatno članovi marketinškog odeljenja, odnosno oni koji su zaduženi za vođenje dotičnog preduzeća zapravo nisu svesni koliko je štampani reklamni materijal bitan.
Posebno ukoliko se radi o kompaniji koja plasira određeni proizvod ili više njih na tržište.
Hemijske olovke i možda i ne deluju toliko važne, koliko su bitne na primer reklamne kese. Sve to će i te kako da utiče pozitivno i na svakog kupca, odnosno na onoga ko razmišlja o tome da li konkretni proizvod treba da kupi ili ne. U krajnjoj liniji, ako i ne razumete zbog čega je važno štampanje reklamnog materijala, možete slobodno poći od sebe. Nema sumnje da je svima vrlo prijatno kada uđu u neku prodavnicu, gde određeni proizvod koji su odlučili da kupe bude upakovan u reklamne kese. Isto tako nema sumnje da poklanjanje na primer hemijske olovke ili upaljača svakom kupcu, i te kako utiče na najbolji mogući način na odnos, koji se upravo sa kupcima gradi. Osoba na taj način stiče poverenje, a vrlo je verovatno da će joj u sećanju ostati činjenica da je u toj i toj prodavnici dobila na poklon na primer hemijsku olovku. Možda to jeste sitnica, ali mnogim ljudima to svakako znači.
Koji je najbolji tip reklame?
Isključivo u zavisnosti od toga kome upućujete ovo pitanje će da zavisi i odgovor koji će uslediti. Na primer, ako pitate nekoga ko plasira bilo koju uslugu, gotovo je izvesno da će vam reći da je najbolji tip reklame onaj koji se prenosi od čoveka do čoveka. Preporuka za ljude koji se bave pružanjem usluga ja od izuzetnog značaja.
Iako je preporuka dobra i za kompanije, koje se bave plasmanom određenih proizvoda, marketing u tom slučaju, kao i marketinške aktivnosti ipak se moraju razlikovati u odnosu na kompanije, koje se bave plasiranjem usluga.
Zapravo ukoliko se bavite prodajom nekog proizvoda, reklamne kese se smatraju najboljim izborom materijala, koji se koristi u svrhe marketinga. A za njima svakako ne zaostaju i sitnice, poput na primer privezaka za ključeve ili hemijskih olovaka, zatim upaljača i drugih sitnih elemenata, koji imaju za cilj promovisanje određenog proizvoda, u većini slučajeva.
Vrlo je važno da izbor reklamnog materijala bude usklađen sa zahtevima klijenata, odnosno trenutnih ili potencijalnih kupaca. Isto tako se podrazumeva da bi trebalo voditi računa i o vrlo značajnom aspektu, koji se tiče finansija.
U principu ne znači ništa što su nadležni određene kompanije, na primer doneli odluku o tome da su reklamne kese najbolja vrsta marketinškog materijala, ako to ne sprovedu u delo. Uz to je i dizajn tih kesa izuzetno značajani, pa svakako o tome treba i voditi posebno računa.