Savremeni uslovi poslovanja kreirali su nemilosrdnu tržišnu konkurenciju među različitim privrednim subjektima. Svedoci smo činjenice da je danas internet središte svih aktivnosti – od oglašavanja, privlačenja kupaca i korisnika do konkretnih prodajnih aktivnosti.
Sa druge strane, tu je i klasični reklamni materijal, koji tradicionalno ima veliku ulogu u uspostavljanju trajnih i stabilnih odnosa sa svim poslovnim saradnicima. Ključno pitanje marketinških koraka odnosi se tumačenje prednosti i nedostataka reklamnog materijala i internet oglašavanja.
Prednosti reklamnog materijala
Promo materijal predstavlja skup različitih ideja stvaralaca, prenetih na konkretne funkcionalne predmete, najčešće uz brendiranje firme. Tu spadaju: rokovnici, hemijske olovke, torbe, privesci, šolje, USB memorije i mnogo toga drugog, tačnije sve što naručilac zamisli. Upravo zbog toga, njihova personalizacija je velika prednost, jer se može kreirati za svakog korisnika – kupca, dobavljača ili investitora poseban poklon. Reklamni materijal privlači poglede svih ljudi – kod kuće i u kancelarijama, jer se može svakodnevno koristiti i biti vrlo funkcionalan. Takođe, spada u cenovno opravdano rešenje kompanija, jer ne zahteva velike sume novca.
Nedostaci reklamnog materijala
Iako ima veliki broj prednosti, promotivni materijal ima i određene nedostatke. Neki od njih su česta potreba ličnog kontakta radi potpunog darivanja korisnicima. Takođe, jednom poklonjen reklamni materijal može stvoriti osećaj kontinuiranog darivanja kod korisnika, pa će izostanak poklona stvoriti nemotivisanost i razočarenje. Takođe, opipljivost je prednost, ali savremena tehnologija i razvoj interneta preneo je akcenat na druge, „online“ korisnosti za kupce i druge saradnike.
Prednosti internet oglašavanja
Oglašavanje putem interneta ima za cilj stvaranje svesti u očima potrošača o postojanju određenog preduzeća, njegovih proizvoda ili usluga. Savremenost, razvijanje online prodavnice, kupovina „iz fotelje“ samo su neke od prednosti internet oglašavanja i izrade online prodavnica. Pominjanje preduzeća kroz internet pretraživače, stranice ili banere privlači pažnju velikog broja ljudi, bez obzira na njihova interesovanja.
Internet je postao svetsko tržište, i oglašavanjem upravo na toj platformi stvara se velika upoznatost javnosti, kao i mogućnost kupovine iz online prodavnice. Prednost je što obično ovim delatnostima upravljaju profesionalci u oblasti marketinga i komunikacija, pa veliki broj preduzeća postiže odlične rezultate.
Nedostaci internet oglašavanja
Prednosti internet oglašavanja su enormno velike. Ipak, javljaju se određeni nedostaci. Online prodavnice privlače sve veći broj kupaca, ali može se reći da još uvek poverenje ljudi u internet kupovinu kao krajnji cilj oglašavanja, nije na zavidnom nivou. Takođe, oglašavanjem na internetu i izradom online prodavnice dopire se do velikog dela javnosti, ali samim tim se stvaraju i prostori za kopiranje ideja, proizvoda. Online prodavnice daju transparentno proizvode, cene, uslove i rokove isporuke i sve ono što omogućava da jednostavno kupujete, ali samim tim je vidljivo i konkurentima, koji mogu da ponude povoljnije uslove.
Takođe, u slučaju zastoja rada internet mreže, dolazi do usporavanja samog procesa oglašavanja, kao i funkcionisanja online prodavnice. To mogu biti razlozi da se sadržaj oglašavanja ne prati na internetu, kao i smanji izrada online prodavnica.
Da li odabrati reklamni materijal ili internet oglašavanje i online prodavnice, zavisi od prirode delatnosti preduzeća, preferiranosti tradicije ili savremenih trendova, ali i pretežnih navika i želja kupaca i saradnika. Svakako, obe varijante imaju prednosti i nedostatke, koji se mogu adekvatno apsorbovati pravilnim tržišnim nastupom i strategijama.