Ukoliko ste deo velike korporacije ili deo poslovnog sveta, onda ste već čuli za CRM sisteme, a možda ih vaša korporacija već i koristi. Ovi softveri su veoma korisni i uopšte ne čudi što su veoma popularni u poslednje vreme i što ih sve više ljudi, odnosno firmi koristi.
Sve što može da poboljša poslovanje, poboljša odnos sa klijentima, zadrži klijente, unapredi odnos sa njima, a sa druge stane nikome ne šteti, je veoma dobra opcija. CRM predstavlja softver za upravljanje odnosa sa kupcima ili klijentima. Dakle, ovo je softver koji je fokusiran samo na klijente, pomaže vam da na pravi način brinete o njima, njihovim potrebama i ponašanjima, a na vama je samo da uz pomoć podataka koje dobijete iz ovog softvera napravite najbolju strategiju svog poslovanja. Ovo su prednosti CRM sistema:
Sve važne informacije o klijentima na jednom mestu
Ovo je osnovna prednost i temelj CRM sistema. CRM sistem sadrži informacije o istoriji poslovanja klijenta ili kupca, istoriji kompanijskog odnosa sa klijentom, način na koji su se marketinške kampanje odrazile na tog klijenta, koje proizvode najviše kupuje, kada, kako, statistike i što je najvažnije – povezuju informacije o kupcima. Kada imate ovako sažetu i pre svega detaljnu analizu klijenta, lako vam je da predvidite vaše sledeće korake.
Olakšano pravaljenje plana i strategije poslovanja
Najteže je naravno napraviti plan poslovanja, jer treba predvideti razne stvari, a nekada se desi i nešto neočekivano. Tako da je važno sve uzeti u obzir. Međutim, uz pomoć CRM sistema i svih informacija koje imate o klijentima, napraviti strategiju je mnogo lakše. Na jednom mestu, vrlo pregledno i konzicno sadržane su sve informacije o klijentima, a vi kao i vaše kolege možete da ih koristiti i analizirate u svakom trenutku. Kada imate podatke o toma šta vaši klijenti kupuju, kada, kakva je komunikacija bila sa njima, tačno znate šta ćete mu sledeće ponuditi. S ozbirom da smo rekli da CRM rešenja povezuju kupce, to znači da možete praviti marketinške kampanje na osnovu profila kupaca. Samim tim znači da ćete “dotaći” svakog kupca i da će vaša strategija biti uspešna. Ovo važi i za dugoročne strategije.
Uspešna komunikacija sa klijentima
Kako ne biste lutali i nagađali šta to klijenta može da zanima, koristiti CRM sistem. Naime, uz pomoć ovog sistema posle određenog vremena tačno ćete znati šta je klijentu potrebno. U dva klika pregledaćete njegovu istoriju, njegove potrebe i logično ćete sve povezati, te ćete mu predložiti baš ono što mu je potrebno. Komunikacija je jednostavna, a samim tim i prodaja, što znači da je i poslovanje poboljšano.
Zadržavanje postojećih klijenata
Poznato je da se neki klijenti ne zadržavaju predugo. Ili im ne odgovara usluga ili im ne odgovara način komunikacije. Nekada i nije sve u proizvodu, usluzi ili ceni. Ukoliko klijent vidi da mu vi ne posvećujete dovoljno pažnje, on će polako početi da traži drugog dobavljača. Uz pomoć CRM rešenja možete da predivite koji klijenti su nezadovoljni, odnosno koji planiraju da vas napustite. Ukoliko ste od početka imali dobru komunikaciju sa njima i vidite da sve manje poslujete sa njima, CRM sistem vas upozori i vi možete na vreme da reagujete i da na vreme promenite nešto. Međutim, bez tog sistema vi biste verovatno izgubili iz vida vašeg korisnika, odnosno klijenta, i onda biste ga izgubili i ovako. U slučaju da koristite ovaj softver nijadan klijent nikada neće biti zaboravljen.