Letak ili flajer, tako nazivamo promotivne materijale, manjih dimenzija i raznolikih boja, koji privlače pažnju na ulicama, u poštanskom sandučetu ili kovertama. Odlični su za reklamiranje predstojećih događaja, uvođenja novih proizvoda, brendova ili nekih pogodnosti koje se pružaju kupcima i korisnicima.
Štampa flajera je veoma popularna metoda propagande, jer se dostiže veliki broj kontaktiranih osoba, na tačno definisanom prostoru i u određenom vremenskom periodu. Moć i snaga koju imaju flajeri i dalje traje, jer imaju nisku cenu izrade, a veliku pokrivenost ciljnih grupa na tržištu.
Značaj flajera za unapređivanje biznisa
Više decenija unazad, flajeri su se takođe koristili u promotivne svrhe. Danas, kada postoji mnogo tehnoloških inovacija u svetu marketinga, oglašavanja i komunikacija, oni i dalje imaju vrlo značajno mesto u reklamiranju kompanija, organizacija i njihovih aktivnosti. Pojačano korišćenje flajera je uvek u sezoni određenog biznisa. Tako da ukoliko su vaša specijalnost jeftini sistemi za grejanje kuće i stana najbolji period za štampanje flajera je pred zimu, a ukoliko se bavite prodajom kupaćih kostima, možete početi propagandu već sa prvim jačim suncem. Veliki značaj proizilazi iz činjenice da se štampa flajera brzo realizuje, zatim ne iziskuje visoke novčane izdatke i dobijaju se popusti na naručivanje velikog broja primeraka. Efekti koje daje ovaj jeftin instrument marketinga je veliki, jer omogućava kontakt sa velikim brojem ljudi. Naime, oni se dele na ulicama i u objektima, šalju se poštom na tačno određene adrese, ili se ostavljaju u poštanskom sandučetu. Veliki broj ljudi dovoljno je samo da pogleda flajer, i da bude upoznat sa nekim ključnim aktivnostima ili događajima.
Vrste flajera koje se štampaju
Mnogo je različitih tipova letaka koji se danas mogu videti kako god nas, tako i širom sveta. Od tradicionalnih oblika, dominiraju crno-beli flajeri, manjih dimenzija, na tanjem papiru koji se masovno štampaju i dele najčešće na ulicama. Ovo je najjeftinija vrsta, i zato je i dalje široko prisutna kod mnogih preduzeća. Pored njih, javljaju se sve moderniji i inovativniji flajeri, sa mnogo različitih namena i funkcija. Prvobitno, menjale su se boje i dezeni papira, a uporedo sa tim otpočeto je dvostrano štampanje. Takođe, uključene su različite fotografije jasnih rezolucija i kreativne izrade. Danas, pored toga, sve češće se na flajerima nalaze i mape na kojima je naznačena lokacija prodajnih objekata, predstavništava i slično. Dostupni su i kontakt podaci preduzeća, zajedno sa linkovima koji vode do sajtova, društvenih mreža i povezanih stranica na internetu. Pored toga, savremeni flajeri su toliko razvijeni da, pored toga što pružaju informacije, predstavljaju i neku funkcionalnost u svakodnevnom životu. Tako, jedan flajer može biti ujedno i lenjir, stalak, nalepnica ili neka druga realizovana ideja.
Štampanje flajera – cena
Cene za štampanje flajera se razlikuju, u zavisnosti od želja i potreba naručioca. Naravno, one izrazito zavise od odabranog dizajna, konstruktivnog rešenja i kvaliteta štampe. Najčešće se štampaju u dimenzijama papira A5 i A6, mada se javljaju i varijante u veličini A7. Upravo u vezi sa dizajnom, bojama i dimenzijama, razlikuje se više cenovnih rangova. Prvo, cena štampanja je odvojena od cene kreiranja dizajna i komada letka. Štampanje se najčešće odvojeno plaća i zavisi od broja komada. Cena jednog komada letka kreće se od nekoliko dinara do nekoliko stotina dinara, u zavisnosti od odabranog idejnog rešenja, i računajući cenu za štampanje flajera.
Pravila kvalitetnih flajera
Da biste na najbolji način znali kako da sami kreirate flajere, ili koji dizajn da odaberete, morate se voditi određenim pravilima. Pre svega tu se misli na raspored fotografija, tekstova i kontakt podataka na dvostranom prostoru. Fotografije treba da budu jasne, kvalitetne, sugestivne i povezane za delatnošću. Tekst treba da bude kratak i koncizan, upadljivo raspoređen. Istaknut naslov odlično je rešenje za privlačenje pažnje. Može da bude kreativan, tajanstven i zvučan. Kontakt podaci se podrazumevaju i treba da budu tačni, aktuelni i postavljeni na vidnom mestu.
Tajnu kvalitetnih flajera, koji su upadljiviji i bolji od drugih nije teško otkriti i sprovesti u delo. Potrebno je samo pustiti mašti na volju uz konsultovanje stručnih lica i pretočiti rešenje u kvalitetan flajer. Rezultati u pogledu povećanja obima posla ubrzo će se javiti.