povecanje usana

Kako se obući prema tipu tela?

Videli ste prelepu haljinu u izlogu i odmah trčite ka njoj, u nadi da će vam cena odgovarati i da će imati vašu veličinu? Sve što želite je da samo što pre dođete do nje i obučete je prvom prilikom. Međutim, zastanite malo. Da li je ta haljina prava za vas? Da li će vam dobro stajati? Zapravo, da li ta haljina odgovara vašem tipu tela? Ma koliko bila lepa i neodoljiva, haljina koja nije skrojena po vašem tipu tela može da izazove više katastrofe nego koristi.

Kada je u pitanju oblik, veličina i građa tela – jasno je da tu možemo da pričamo o raznim varijacijama. Postavlja se pitanje kako pronaći odeću koja laska vašem specifičnom tipu tela? Ključ je da definitivno treba prvo da znate svoje proporcije i tip tela, kako biste mogli da koristite adekvatnu odeću. Adekvatna odeća znači ona odeća koja naglašava vaše najbolje osobine – i sakriva ono što treba da se sakrije!

Odredite koji je oblik vašeg tela

Obratite pažnju na svoje obline. Izmerite veličinu grudi, struka i kuka. U zavisnosti od veličine svakog dela tela, možete da odredite koji je pravi oblik vašeg tela i da stoga pronađete odeću koja se pravilno uklapa.

Ne postoji „najbolji“ ili „najgori“ tip tela. Određeni tip tela prosto može biti estetski prihvatljiv i popularan u vašem lokalnom okruženju, u ovom vremenskom periodu, ali to ne znači da je vaš tip tela „loš“.

Svi tipovi tela imaju ‘’za’’ i ‘’protiv’’. Kada poznajete svoj tip tela, to vam daje mogućnost da se obučete najbolje što možete.

Tip tela – jabuka

Ovaj tip tela je prisutan kod uglavnom oko 14% žena, gde je poprsje i do nekoliko centimetara veće od bokova. Samo se gledajući u ogledalu, možete videti da li ste tip tela ‘’jabuke’’.

Tanki udovi, posebno ruke, ali široka ramena su obično jaka karakteristika ovog tipa tela.

Težina je koncentrisana oko sredine tela i grudnog koša, što ponekad daje izgled većeg poprsja i izbočenog stomaka.

Ako prirodno imate manje poprsje, onda se težina može okupiti oko sredine vašeg tela.

Neposredno ispod sredine tela, vaš struk može imati malu definiciju. Noge bi trebalo da budu tanje u ovom slučaju.

Tip tela – kruška

Suprotno od tipa jabuke je tip tela kruške. Ovakav tip tela ima oko 20% žena koje imaju značajno veće kukove od grudi.

U ovom slučaju su izraženiji donji delovi tela: kukovi, bedra, a ponekad i vaša zadnjica.

Ramena su uža, nagnuta, a ne tako široka.

Obično se opisuje kao tip tela sa najviše oblina ili krivina, kako hoćete. Jednostavno je primetiti da je u pitanju ovakav tip tela samo gledajući noge, jer su ponekad primetno šire, mišićave i pune u odnosu na ostatak tela.

Da li ste ravnog/pravougaonog tipa tela?

 

Čak oko 46% žena poseduje ovaj oblik tela, u kojem je struk otprilike isti kao bokovi i poprsje. Vaša silueta nije tako ‘’zaobljena’’ kao kod tipa tela kruške ili jabuke. Umesto toga, izgledate prilično ravno, sa ravnim ramenima.

Za razliku od prethodna dva tipa tela; najbolji način za određivanje pravougaonog tipa je merenje. Nakon merenja, primetićete da je vaš struk par centimetara manji od vašeg poprsja.

Stojeći ravno, ne bi trebalo da primetite nikakve značajne krivine oko područja struka.

Vaš grudni koš će definisati većinu vašeg oblika tela, jer neće biti definicije struka za dodavanje oblina.

Uprkos tome što je u pitanju tzv. pravougaoni tip tela, još uvek možete imati širok grudni koš sa malo dodatne težine oko sredine tela.

Tip tela – peščani sat

Ovim tipom tela može da se pohvali svega 8% žena. Merenje kukova i grudi obično pokazuje jednake vrednosti, sa uskim strukom.

Za razliku od drugih oblika tela, oblik peščanog sata ima značajno definisan struk.

Vaše obline su ovde na pravim mestima, a masnoća se obično ravnomerno skladišti.

Gledajući se u ogledalu, primetićete da su linije kukova i grudi iste širine.

I dalje možete imati telo tipa peščanog sata, čak i kada imate blago mesnate nadlaktice, šira ramena i nešto izraženiju zadnjicu.

Genetika određuje tip tela (u najvećoj meri)

Porodični geni igraju veliku ulogu u vašem tipu tela. Pogledajte druge žene u vašoj porodici. Ako žene u vašoj porodici imaju određeni tip tela, šanse su dobre da ćete ga i vi takođe imati. Zapamtite, porodica nije samo vaša majka, već i vaš otac – pa stoga možete da nasledite i očev tip tela! Empatija je jako važna.

Trenutni oblik tela se može donekle modifikovati putem ishrane i vežbanja

Vaša genetika određuje (donekle) koji će biti vaš tip tela; a ova predispozicija se zaista ne može promeniti. Međutim, ako vodite računa da nemate prekomernu težinu, vaš tip tela neće biti toliko očigledan. Vitke žene izgledaju sličnije jedna drugoj nego gojazne žene.

Toniranje određenog dela tela je moguće – možete da uradite osnovne vežbe kako biste pomogli pri definisanju abdominalnih mišića. Ali vaše telo to neće učiniti samo na jednom mestu. Kod žena, promena je najdramatičnija oko grudi, kukova i butina.

Isto tako, ne možete povećati određene delove tela – barem ne bez operacije. Samo vežbanje sigurno neće povećati vaše grudi.

Određeni tipovi tela imaju predispoziciju da dobiju ili izgube na težini u određenim oblastima. Na primer, žena sa figurom peščanog sata ima tendenciju da dobije ili izgubi težinu u grudima i kukovima, a ne u struku. Ali žena sa oblikom jabuke ima tendenciju da dobije u kukovima, a ne toliko u grudima – čak i ako je to ista količina telesne težine.

Kardio vežbe i trening sa otporom se najčešće koriste za promenu tipova tela. Možete da kreirate plan vežbanja da biste zadovoljili svoje telesne potrebe.

Zapamtite da je odeća namenjena tome da pokaže ono najbolje na vašem telu, a sakrije ono manje dobro.

Koji je idealni tip tela se zaista menjalo kroz istoriju. Nekada se tip peščanog sata smatrao savršenstvom, i od žena se tražilo da nose uske korsete kako bi dobile taj izgled. Dvadesetih godina 20. veka, idealno žensko telo bilo je tzv. dečački tip ili „pravougaoni“, koji je zahtevao od žena da nose pojaseve i izravnavaju veće grudi.

Različite kulture vide različite tipove tela kao idealne. Na primer, Afroamerikanka u Americi može biti pohvaljena zbog umerenog, okruglog stražnjeg dela, dok isti kvalitet kod žene u Japanu sigurno neće biti pohvaljen.

Kako se obući – tip tela jabuka

Da biste se uspešno obukli ako imate ovaj tip tela, potrebno je da skrenete pažnju sa sredine svog tela i da nosite odeću da naglasite druge delove.

Pratite svoju liniju tela i držite detalje na vrhu i donjoj trećini tela. Sa ovim tipom tela, možete da nosite košulje, bluze ili haljine sa blagim V-izrezom.

Sklonite pažnju sa struka i ramena/ruku (nosite duge rukave) i skrećite pažnju na grudi i vrat. Ako vas uz to muče i bubuljičave ruke, onda je ovo definitivno pravi tip odeće za vas!

Izaberite komotnije pantalone umesto uskih, i gledajte da izbalansirate široka ramena i/ili jače izražen gornji deo tela. Nosite pantalone ispod kosti kuka, kako biste skrenuli pažnju sa ‘’jače’’ sredine svog tela.

Izbegavajte haljine i pojaseve koji stežu po struku. Ovo će najvjerovatnije naglasiti obline koje ne želite da pokažete

‘’Jače’’ delove tela možete prekriti tamnim bojama.

Kako se obući – tip tela kruške

Trik je da nosite sve ono što dodaje vašoj oblasti ramena i poprsja. Obratite pažnju na gornji deo tela tako što ćete ‘’smanjiti’’ donju polovinu.

Ako ste tip tela kruške, postoje stvari koje možete učiniti da vam kukovi i zadnjica izgledaju vitkije.

Balansirajte svoj gornji deo tela sa donjim. Pokušajte da nosite gornji deo odeće (majce, bluze) koji još više naglašava ramena.

Izbegavajte pantalone ili čarape koje sužavaju vaše noge.

Trebalo bi da razmislite o nošenju grudnjaka koji dodaje veličinu vašim grudima.

Nosite pantalone koje su tik uz nogu ili koje su blago široke, uz štikle. Izbegavajte uske pantalone koje stežu oko članaka!

Kako se obući – ravan ili pravougaoni tip tela

Sa ovim tipom tela, možete imati dugo, vitko telo kojem nedostaju obline. Ponekad se naziva i „dečački“ tip tela. Vaš cilj je da nosite odeću koja naglašava vaše tanke delove tela, da razbijete svoju siluetu, i da ‘’pravite’’ obline koje se kreću gore i dole od područja struka.

Ako imate ovaj tip tela, možete nositi odeću koja steže u struku. Na primer, dodajte pojas ili kaiš svojoj haljini.

Idite na to da dodate ženstvenost svojoj figuri. Na primer, haljina sa mnogo ukrasa na poprsju često daje tu „težinu“ koja čini da ovo područje bude malo veće.

Izbegavajte ‘’muževnu’’ odeću. Na primer, nemojte da nosite široke pantalone i prugastu odeću. Umesto toga, odlučite se za uže farmerke koje su napravljene za vaš tip tela.

Pripremite se za mini suknje i svetle hulahopke ili helanke da biste najbolje istakli svoje sjajne noge. Ovo će takođe dodati više oblika ravnom telu.

Kako se obući – tip tela peščani sat

Izbegavajte sve što vas čini da izgledate previše debelo! Imate zavodljive obline, pa ih prihvatite i istaknite na pravi način, samo bez preterivanja.

Koristite struk kao fokus prilikom oblačenja. To znači da nosite udobnu odeću i ostali aksesoar oko najtanjeg dela vašeg tela. Usmeravanje pažnje na struk će učiniti da se vaše obline još više izraze.

Obucite se tako da istaknete svoje lepe obline, prateći konture tela. Odeća skrojena po vašoj meri je obično najbolji izbor. Široka odeća ima tendenciju da se previše fokusira na poprsje i čini vaše oblike peščanog sata još većim i debljim.

Uravnotežite gornji i donji deo tela, dok naglašavate struk. Skrenite pažnju na vaš struk pomoću pojaseva i haljina koji stežu po sredini.

Žene sa oblinama mogu često da otkriju previše poprsja. Ako je dekolte predefinisan, ili je neprikladan, nemojte obući tu odeću.

Oblikujte svoe grudi. Ako imate oblik peščanog sata, verojatno imate dosta poprsja, pa bi u tom slučaju trebalo da nosite grudnjak koji dobro drži grudi, a ne da vam grudi izgledaju opušteno.

Haljine sa V-izrezom su dobre za vas. Samo budite sigurni da ne pokazujete više nego što odgovara datoj situaciji.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *