Kako dizajnirati savršen jelovnik koji prodaje i privlači klijente 

Hteli vi ili ne, kada su u pitanju restorani, marketing i psihologija idu jedno uz drugo. Ukoliko je jelovnik fantastično dizajniran on može gostu poboljšati apetit i pomoći da lakše donese izbor oko narudžbine.

Svaki segment jelovnika mora biti posebno dizajniran kako bi nosio snagu sugestije i manipulativno uticao na to da potrošači naruče skuplji proizvod. U pitanju je niz psiholoških strategija, uz pomoć kojih inženjeri jelovnika dižu profit restorana. Zapamtite, to nije samo papir sa listom specifičnih jela već moćan alat oglašavanja. 

Štamparije kao ključ uspeha

U životu ugostitelja ne treba biti prostora za greške. Svaki restoran treba sebe predstaviti gostima kao imperativ. Štamparija Zemun Plast može pomoći da svoje ideje prenesete na list koji spaja luksuz, kvalitet i jednostavnost. Izrađujući cenovnike, jelovnike i razne brošure, štamparije mogu postati vaša karta do uspeha. Na mat kvalitetnom papiru, uz dobru štampu i idealna grafička rešenja, vaši jelovnici mogu odavati prijatan utisak i nivo kvaliteta.

Ukoliko ste novi u ovom biznisu ili želite poboljšati svoje poslovanje, osim usluga štamparije neophodno je da fokus stavite i na načine uz pomoć kojih možete da prikažete pravi identitet restorana i privučete klijente uz pomoć jelovnika. A evo i nekih od njih. 

Fokusirajte se na snagu prvog utiska

Gosti jelovnike najčešće skeniraju, od godnjeg levog ugla pa ka dnu, umesto da detaljno iščitavaju. Ta stavka vama ipak može ići u prilog. Ukoliko se u dizajnu jelovnika fokusirate na to da istaknete naslove odeljaka i nazive jela, a pritom u gornji desni ugao postavite jelo koje košta više, onda možete ostvariti veći profit. Skupo jelo predstavljeno sa ukusnom ilustracijom u toj specifičnoj tački privući će pogled svakog gosta. Bilo da je to šnicla, morski plodovi ili interesantan kolač – bitno je da bude jedan od najskupljih. 

Zatim, u dobro dizajniranom jelovniku trebaju se nalaziti ukrasi koji bude nostalgičnu atmosferu. Razni staromodni okviri, isprekidane linije, trake, strelice i osečenost na dnu jelovnika često su magneti za oči jer podstiču gosta da naruči jelo upravo iz te kategorije. 

Utičite prijatnom bojom na osećanja gosta

Izbor prave boje može pomoći restoranu da izrazi svoju moć i napreduje u poslu. Većina ljudi na prijatne boje reaguje na podsvesnom nivou. Posebnu pažnju treba obratiti na to prema kojoj hrani se jelovnik prilagođava. Da li je u pitanju restoran morskih plodova? Meksičke hrane? Ili Roštilja? Za ležerne, uobičajene restorane pogodan je jelovnik svetlo crvene boje i smeđe jer podstiče apetit, zatim, tople nijanse za restorane meksičke hrane, dok plavičasti jelovnici i nautički detalji trebaju biti akcenat ukoliko su u pitanju morski plodovi ili se pak žele istaći određena područja.

Prilikom opisivanja jela koristite jasan govor

Opisivanje jela može se smatrati srcem jelovnika jer informacije pomažu gostima da odluče šta će naručiti. Pisci reklamnih tekstova imaju zadatak da osmisle privlačne fraze kako prodaja ne bi opala. Prema studijama, izuzetno je efikasnije ukoliko je u jelovniku naznačeno da je određeno jelo sočno, začinjeno, hrskavo, sladunjavo, tradicionalno, domaće ili bakino, nego nepotrebni i složeni opisi.

Ne koristite simbol valute i kamuflirajte cene

U jelovniku nikada ne treba koristiti simbol valute jer to može asocirati goste na negativan osećaj trošenja novca. Primenite taktiku da što više kamuflirate cenu. Na primer, cenu određenog jela postavite neupadljivo u dno ispod opisa. Takođe, odličan trik jesu prijateljski brojevi. Umesto da „pljeskavica na kajmaku“ košta 700 dinara, prijatnije je ukoliko se brojevi završavaju na 9 ili 5, nego nulom. 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *